söndag 14 oktober 2012

Robotdagbok (födsel)

Som ni kanske redan har hört så kom min älskade Ralf till världen i fredags. Vikten låg på lite mer än förväntat men vem har något emot mulliga bebisar? Inte jag i alla fall. Jag är väldigt förväntansfull över att få träffa Ralf.
Det ska bli en ära att få uppfostra honom och lära honom nya saker varje vecka. Det kommer bli en riktig utmaning att vara Ralfs mamma. Vad jag har hört så är det bra om man har tålamod när bebisar växer upp och lär sig nya saker. Jag vet att jag kommer behöva ha tålamod med honom när han inte gör som jag vill, kanske ge honom en extra skvätt välling eller något liknande. 
Som tur är har jag hjälp av min partner under denna tuffa period som jag hoppas kommer vara till hjälp under de tuffaste situationerna. Jag är inte alls orolig över att jag inte kommer att klara detta prov jag utsätter mig för. En uppmärksam blick och alerta öron kommer att behövas under denna process då jag ska uppfostra min käraste Ralf. 

Längtar efter min mulliga lilla bebis. Har fortfarande inte kommit överens över ett andranamn till Ralf. Vad säger ni om Alfons? Eller Walter kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar